Pengalaman ini saya rasa sewaktu saya dan rakan pergi ke Pizza Hut pada hari ini. Setelah penat 'berbengkel' di Bengkel Montaj dan Fotografi anjuran Kelab fasilitator Bitara, hajat di hati hendak pergi bersuka ria sekejap. Setibanya kami di Pizza Hut, saya bertanya kepada krew di situ berkenaan dengan penebusan baucar, bertanya dengan cara yang agak boleh dikatakan berbudi bahasa, namun begitu respon yang diberi oleh krew itu tidak seperti yang saya jangkakan. Bukan sahaja tidak melemparkan senyuman, jawapan yang diberi pun seperti acuh tak acuh sahaja. Kami datang bukan nak meminta sedekah cuma bertanya. ' Malu bertanya sesat jalan'.
Apa yang saya kesalkan, cara layanan krew itu. Bukan nak merendahkan kerja pekerja itu, tak salah pun kalau dia tak berperilaku seperti itu. Mungkin hari ini kali terakhir saya dan rakan pergi ke situ dengan cara layanan pekerja di situ. Ditambah pula dengan servis perkhidmatan yang boleh dikatakan agak lambat, sangat mengecewakan. Tagline 'customer always right' yang selalu orang cakap tak sama dengan cara perkhidmatan yang kami dapat pada hari ini.
No comments:
Post a Comment